Citas literarias: Algú com tu (bilingüe)

17.9.17

"Els mirava les cares, n'imaginava les vides i sempre pensava el mateix. Són tots morts. Era la seva particular manera d'alleujar el sentiment d'impermanència —terrible i persistent— que ens persegueix a tots, qui més qui menys, per més que maldem per dissimular-ho."

"Si som al ball, hem de ballar."

"Estem envoltats de cultura [...] i ens volen fer creure que la vida ens la marca la política."

"Vivim en una època de molt soroll. [...] La ràdio, la tele, les notícies. Missatges per totes bandes. Un bombardeig. Opinions, opinions, opinions, informacions. Un bombardeig constant. Cada dia, a totes hores. Al final ja no sabem si les coses les hem pensat nosaltres o som un eco de tantes coses que hem escoltat."

" [...] —Saps per què passa això? 
—El què?
—Que recordem algunes coses molt concretes de la infantesa i n'esborrem tantíssimes d'altres.
—Perquè ens marca allò que ens impacta?
—Perquè, per bé o per mal, la memòria tria per nosaltres. Un moment, una conversa o una olor."

"Una llibreria és [...] la pàtria de la llibertat, el refugi de les paraules, l'autèntic museu del pensament."

"La meua fascinació, com tantes coses, ve del passat. [...] Al capdavall, no ens passa a tots, això? No dediquem la vida a buscar indicis de la felicitat passada? No ens passa a tu i a mi, això mateix, ara i en aquest moment?"

"Algú va dir que som el que hem viscut, però som, també, els llibres que hem llegit. I a vegades, els que hem fullejat, perquè no es pot llegir pas tot. Necessitaríem tres vides per llegur-ho tot."

"Recordar era reviure."

_________________________________________________________________________________________________


"Les miraba las caras, imaginaba sus vidas y siempre pensaba lo mismo. Están todos muertos. Era su particular forma de aliviar el sentimiento de impermanencia  —terrible y persistente— que nos persigue a todos, quien más quien menos, por más que nos esforcemos por disimularlo."

"Si estamos en el baile, tenemos que bailar."

"Estamos rodeados de cultura [...] y nos quieren hacer creer que la vida nos la marca la política."   

"Vivimos en una época de mucho ruido. [...] La radio, la tele, las noticias. Mensajes por todas partes. Un bombardeo. Opiniones, opiniones, opiniones, informaciones. Un bombardeo constante. Cada día, a todas horas. Al final ya no sabemos si las cosas las hemos pensado nosotros o somos un eco de tantas cosas que hemos escuchado."

" [...] —¿Sabes por qué pasa esto? 
—¿El qué?
—Que recordamos algunas cosas muy concretas de nuestra infancia y borramos tantísimas otras.
—¿Porque nos marca aquello que nos impacta?
—Porque, para bien o para mal, la memoria elige por nosotros. Un momento, una conversación, un olor."

"Una librería es [...] la patria de la libertad, el refugio de las palabras, el auténtico museo del pensamiento."

"Mi fascinación, como tantas cosas, viene del pasado. [...] Al fin y al cabo, ¿no nos pasa eso a todos? ¿No dedicamos la vida a buscar indicios de la felicidad pasada? ¿No nos pasa a ti y a mí, esto mismo, ahora y en este momento?"

"Alguien dijo que somos lo que hemos vivido, pero somos, también, los libros que hemos leído. Y a veces, los que hemos ojeado, porque no se puede leer todo. Necesitaríamos tres vidas para leerlo todo."

"Recordar era revivir." 
 

No hay comentarios:

Publicar un comentario